Yoga

Yoga is voor iedereen ! Neem les in Hatha-Yoga.
In deze jachtige tijd, waarin veel spanningen de kop opsteken, is yoga een uitstekend middel om een evenwichtige persoonlijkheid te ontwikkelen. Niet alleen is yoga goed voor mensen met lichamelijke en psychische klachten, ook is yoga goed voor gezonde mensen.
Patrick Klouth heeft yoga aangepast aan de westerse cultuur, zonder elke vorm van mystiek.

Wat kan het effect van yoga o.a. zijn?
Een betere lichamelijke conditie
Je energieker, bewuster en evenwichtiger voelen
Je meer ontspannen voelen en jezelf leren ontspannen

Hoe kan dit bereikt worden?
Door een verantwoorde opbouw en een combinatie van:
Lichamelijke yogaoefeningen
Ademhalingsoefeningen
Ontspanningsoefeningen

Het adres waar de lessen plaatsvinden is: Handelsstraat 2, 1704 AB, Heerhugowaard. U kunt zich telefonisch of per email opgeven. Patrick Klouth is voor vragen of meer informatie beschikbaar via:  t: 0657 199233
e: p.klouth@live.nl

 

yoga_stenen

Yoga in de sportschool zorgt voor een laagdrempelige kennismaking met yoga. Zoek je meer rust en diepgang dan kom je vanzelf bij yoga terecht. Hier een aantal redenen om yoga te beoefenen in de sportschool.

Yoga geeft je een betere fysieke conditie. Yoga is meer dan alleen een fysieke work-out. Maar toch, veel mensen worden in eerste instantie aangetrokken door  yoga vanwege fysieke voordelen.De algehele fysieke fitness ( kracht, flexibiliteit, conditie, mobiliteit, energie ) neemt toe wanneer je regelmatig yoga beoefent. Omdat er vaak veel van je gevraagd wordt gedurende de dag, is het belangrijk fysiek in een goede conditie te zijn. Yoga helpt je hier absoluut bij!

Yoga verbetert je concentratie. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat yoga het cognitief functioneren van je brein bevordert. Anders gezegd ben je dus beter in staat om je te concentreren op taken waarbij je je brein nodig hebt.Yoga helpt je beter dealen met stress. Yoga in de sportschool is een goed middel om stress te verminderen. Om dit te bereiken worden ontspanningsoefeningen, visualisaties en gerichte ademhalingsoefeningen ingezet.

Yoga helpt je beter dealen met stress. Yoga in de sportschool is een goed middel om stress te verminderen. Om dit te bereiken worden ontspanningsoefeningen, visualisaties en  gerichte ademhalingsoefeningen ingezet

Yoga verbetert het immuumsysteem  Yoga helpt je het immuumsysteem te versterken, tot op moleculair niveau. Er is een studie uitgevoerd bij deelnemers die wekelijks yoga beoefenden En daar onder andere meditatie, yoga en ademhalingsoefeningen deden.Hier kwam uit dat het immuumsysteem door yoga enorm verbetert. Ter vergelijking bij lopen of ontspannen door middel van muziek was het effect bijna drie keer minder sterk..

Yoga maakt je slimmer Door yoga functioneert je brein beter. Een uur yoga in toont aan dat het vermogen nieuwe informatie op te nemen, te onthouden en te gebruiken, significant verbetert. Het is een goede investering voor jezelf om een uur yoga in de sportschool te beoefenen. 

Yoga verbetert de algehele tevredenheid. Het vermindert vermoeidheid, angst en boosheid en versterkt de vrede in jezelf of zorgt ervoor dat je de vrede in jezelf weer terug vindt. Het helpt je ook om beter te kunnen slapen. Als gevolg van stress of teveel aan indrukken hebben we aan het eind van de dag moeite om in slaap te komen. Het kan erg druk zijn in het hoofd en tal van gedachten zijn nog niet goed verwerkt en dwalen nog door je hoofd waardoor je moeilijk de slaap kunt vatten. Yoga helpt om de slaap-problemen te verbeteren. Er is aangetoond dat yoga in de sportschool een positief effect heeft op de kwaliteit van de nachtrust.

 

Gezonde werknemers betekent een gezond bedrijf. Yoga kun je overal beoefenen. De enige vereisten zijn een matje plus voldoende ruimte. Men kan eventueel gewoon in werkkleding aan de yoga les meedoen.

Er zijn verschillende redenen waarom ontspanningsyoga een must is:

Yoga geeft je een betere fysieke conditie, het is meer dan alleen een fysieke-work-out.  Maar toch, veel mensen worden in eerste instantie aangetrokken door yoga vanwege fysieke voordelen. De algehele fysieke fitness  ( kracht, flexibiliteit, conditie, mobiliteit, energie ) neemt toe wanneer je regelmatig yoga beoefent. Omdat er vaak veel van je gevraagd wordt gedurende de dag, is het belangrijk fysiek in een goede conditie te zijn. Yoga voor personeel helpt je hier absoluut bij!

Yoga verbetert je concentratie. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat yoga het cognitief functioneren van je brein bevordert. Anders gezegd ben je dus beter in staat om je te concentreren op taken waarbij je je brein nodig hebt.

Yoga helpt je beter dealen met stress. Werken in het bedrijfsleven kan stressvol  zijn, en daarom is yoga voor personeel een ontzettend goed middel om stress te verminderen. Om dit te bereiken worden ontspanningsoefeningen, visualisaties en ademhalingsoefeningen ingezet.

Yoga verbetert het immuumsysteem Heeft u veel te maken met ziekteverzuim? Yoga helpt het immuumsysteem te versterken, tot op moleculair niveau. Er is een studie uitgevoerd bij deelnemers die wekelijks yoga beoefenden en daar onder andere meditatie, yoga en ademhalingsoefeningen deden. Hier kwam uit dat het immuumsysteem door yoga enorm verbetert. Ter vergelijking bij lopen of ontspannen door middel van muziek was het effect bijna drie keer minder sterk.

Yoga verbetert de productiviteit. Yoga, meditatie en ontspanningsoefeningen dragen bij aan de productiviteit van mensen in bedrijven. Stress, multitasking en een gebrek aan focus zijn allemaal factoren die de productiviteit negatief kunnen beïnvloeden. Regelmatige sessies ’’ yoga voor personeel’’ helpen juist dit positief te beïnvloeden.

Yoga verbetert de algehele tevredenheid van werknemers. Yoga vermindert vermoeidheid,angst en boosheid en versterkt de vrede in jezelf of zorgt ervoor dat je de vrede in jezelf weer terug vindt.

Yoga maakt je slimmer. Door yoga voor personeel functioneert je brein beter. Een uur yoga voor personeel toont aan dat het vermogen gefocust te blijven, en het vermogen nieuwe informatie op te nemen, te onthouden en te gebruiken, significant verbetert. Het is een goede investering om een uurtje yoga voor personeel te beoefenen.

Yoga helpt je om beter te kunnen slapen. Als gevolg van stress, overwerken, deadlines  hebben we aan het eind van de dag  moeite om in slaap te komen. Het is dan erg druk in het hoofd en tal van gedachten zijn nog niet goed verwerkt en dwalen nog door je hoofd waardoor je moeilijk de slaap kunt vatten. Geen enkele organisatie heeft baat bij werknemers of leidinggevenden  die een chronisch slaapgebrek hebben. Yoga voor personeel kan helpen om de slaap voor werknemers te verbeteren. Er is aangetoond dat yoga een positief effect heeft op de kwaliteit van de nachtrust.

Heb je interesse om yoga voor personeel bij jou werk te introduceren? Bel voor meer informatie of opgave naar gediplomeerd yogaleraar 
Patrick Klouth t: 0657 199 233 

 
 
 
 

Yoga voor senioren is goed voor de gezondheid.

Yoga is een geweldige manier voor senioren om op een veilige manier hun fysieke en mentale gesteldheid te verbeteren. Het lijkt misschien een grote opgave om op latere leeftijd nog aan yoga te beginnen, maar dat is het helemaal niet. Je kunt op iedere leeftijd en op ieder niveau yogalessen volgen, zelfs op de stoel. De vele voordelen van yoga wegen in ieder geval zwaarder dan ieder excuus om er niet aan te doen! Hier zijn 5 voordelen van yoga voor senioren!

Yoga verbetert  je balans en stabiliteit. Een onverwachte val op latere leeftijd kan flinke gevolgen hebben. Daarom is het voor ouderen belangrijk om een goede balans te houden. Veel yogahoudingen richten zich hierop en versterken tegelijkertijd de spieren die bijdragen aan een betere stabiliteit. Yoga helpt niet alleen het voorkomen van vallen , het helpt ook bij het opstaan en herstellen van een mogelijke val.

Yoga maakt je flexibeler. De flexibiliteit van het lichaam neemt af naarmate je ouder wordt. Dit kan leiden tot fysieke beperkingen, klachten, en ongelukken. Het rekken en strekken tijdens yoga maakt je flexibeler en vergroot je bewegingsbereik. Hierdoor sta je steviger in je schoenen en voel je je zelfverzekerder in het dagelijks leven.

Yoga maakt de botten en spieren sterker. Lichaamsbeweging is essentieel voor het behoud en verbetering van sterke botten en spieren. Bij yoga heb je geen gewichten nodig om sterk te blijven of te worden. Dit maakt yoga uitermate geschikt voor ouderen met osteoporose (zwakke botten) en voor ouderen die osteoporose willen voorkomen.

Yoga houdt je hersenen scherp. Het lichaam en de geest zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Tijdens yoga let je op de ademhaling en luister je naar je lichaam. Hierdoor voel je dat je in contact staat met jezelf, je omgeving, en de wereld om je heen. Dit meditatieve proces heeft positieve effecten op het brein. Het helpt je helder nadenken en vermindert eventuele zorgen.

Yoga maakt je gelukkiger. Yoga draagt op verschillende manieren bij aan een gelukkiger leven. Het bewegen helpt bij het loslaten van negatieve emoties, bewust ademhalen helpt het lichaam te kalmeren en tevens doorbreekt mediteren angstige gedachtenpatronen. Iedere les eindigt met een lange prettige ontspanning. Het bijwonen van een yogales is tevens een wekelijks of dagelijks uitstapje. Dat levert ongetwijfeld leuke sociale contacten op!

De meeste oefeningen worden aangepast en zijn voor iedereen uit te voeren. Zo wordt eventueel gebruik gemaakt van een stoel, bij zittende of staande oefeningen, waardoor de houding wordt ondersteund.De yogalessen worden bij u gegeven in een vertrouwde omgeving.

U kunt zich opgeven of voor informatie bellen naar gediplomeerd yogaleraar Patrick Klouth  t: 06 57199233